Nezávislá média, tj. ta, které nejsou držena miliardáři, sice v současné době mají větší sledovanost, ale menší příjem z reklam, na kterých jsou často dosti závislá. Přitom v současné době, kdy je pozornost národa soustředěna na koronavirové ohrožení a kdy se v rukou vedení oprávněně soustředí větší moc, by se snáze mohlo do naší legislativy dostat něco, čeho bychom mohli v budoucnu litovat. A pokud nebudou nezávislá média, může se stát, že to zjistíme, až bude pozdě (např. by mohlo být zbytečné chodit k volbám, protože výsledek bude předem jasný).
Toto sděluje v rozhovoru pro ČR 2 Josef Šlerka, český sémiotik a odborník na analýzu dat ze sociálních sítí. Od srpna 2017 je ředitelem Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky,[3] působí též jako vysokoškolský pedagog na Karlově univerzitě.[4]
Jeho Fond nezávislé žurnalistiky tedy vyzývá:
- Předplaťte si svůj oblíbený deník, časopis či online zpravodajský server.
- Nebo předplatné věnujte jako dárek někomu jinému.
- Případně můžete dát pravidelný příkaz na platformě www.Darujme.cz, kde již mnoho redakcí má svoje profily.
- Anebo si alespoň kupte takové noviny v trafice či v supermarketu.
- Firmy – nerušte reklamu a inzerci v časopisech a denících. Vaše reklamy jsou důležitým příjmem zejména pro redakce, které nemají ekonomicky silného vlastníka a tento výpadek pro ně může být likvidační. Vaše inzerce jim dává šanci přežít a přinášet nám, občanům, dnes tak potřebné nezávislé informace.
#podportemedia
Jak se naše země od ledna připravovala na pandemii – video