Jelikož se blíží léto a s ním, doufejme i teplé počasí, oslovila jsem předsedu SK Spartak Slatiňany, o.s. pana Ing. Jaromíra Hanuše a položila mu několik otázek týkajících se koupaliště ve Slatiňanech, jehož odpovědi vás určitě budou zajímat.
1) Na který den se plánuje otevření koupaliště veřejnosti? A jaká bude provozní doba?
Tak předně musím poznamenat, že se hlavní výbor SK Spartak hodně rozmýšlel, zda vůbec letos plovárnu budeme provozovat. Nakonec jsme se tedy rozhodli pro otevření i přes značné problémy, které vyplynou z následného rozhovoru. Pokud bychom vše stihli připravit, bude možno plovárnu otevřít v půli června. Provozní doba bude stejná jako loni, takže od 9 do 19 hodin s tím, že ve zvláště teplých letních dnech ji prodloužíme až do 19.30 hod.
2) Jsou nějaké poslední přípravy před uvedením do provozu nebo je před vámi ještě mnoho nesplněných úkolů?
V zimě byla na plovárně zbourána nevzhledná budova vedle soc.zařízení, nyní je plocha po ní upravována. Již po skončení minulé sezóny jsme konstatovali, že se bude muset letos provést oprava čistící stanice, respektive obou jejích filtrů. Po konzultaci a prohlídce stávajícího stavu spolu s majitelem specializované firmy minulý týden jsme zjistili, že stav filtrů je po 15 letech provozu bohužel doslova v katastrofálním technickém stavu. Proto bude muset tato firma provést nákladnou generální opravu těchto filtrů. Přes příslib spolusponzorství to bude stát Spartak cca 60.000,-Kč.
Přestože zároveň s GO čističky budou probíhat ostatní přípravné práce (zprovoznění sprch, sekání trávy, příprava kurtů na beach-volejbal a nohejbal, příprava zázemí pro plavčíky, čištění bazénu a další a další), které jsou finančně i časově náročné, věříme, že se nám plovárnu podaří zprovoznit ve slibované půlce června.
3) Jak vám komplikují život hygienické předpisy , jak často se provádí kontrola hygienickou službou? Byl v loňském roce nějaký problém a jak byla eventuálně tato závada odstraněna?
Zhruba přes 2 roky platí nový zpřísněný zákon, týkající se m.j. i provozu plováren jako je naše. Proto i my musíme dodržovat všechny předepsané hygienické předpisy, abychom mohli plovárnu provozovat. Samozřejmě, že na dodržování tohoto zákona a předpisů k nám chodí za dobu provozu plovárny kontroly z hygienické služby, vždy 3 – 4x za léto. Kromě toho paralelně probíhají i odběry vody z obou bazénů a studny a jejich analýza stejnou institucí, samozřejmě vše také Spartak platí.
4) Jak to bude v letošním roce se vstupným a slevami?
Vzhledem k nárůstu prakticky všech cen energií, nutných k provozu plovárny (voda, elektrická energie, chemikálie) i dalším zvyšujícím se výdajům jsme i při zachování platů pokladních a plavčíků bohužel na letošní léto byli nuceni zvednout ceny vstupného, i když se nejedná o závratné částky : pro dospělé na 50,-Kč, pro důchodce + studenty na 35,-Kč/den. Stejné jako dřív zůstane zvýhodnění návštěvníků, kteří přijdou po 16 hodině a možnost zakoupení permanentek pro všechny kategorie.
5) Kolik zaměstnanců se stará o chod zařízení? Zřejmě půjde o brigádnickou výpomoc ,je tomu tak? Pokud by měl někdo o brigádu v létě na koupališti zájem, je možné se ještě o místo ucházet nebo již máte pracovní místa obsazena?
Všichni víme, a každoroční finanční bilance plovárny nám to i dokazuje, že provoz plovárny je ztrátovou položkou, mnohdy dost vysoce (až 100.000,-Kč). Řada lidí totiž má nebo nově buduje bazény a ani počasí není mnohdy naším spojencem. Od okamžiku napuštění bazénů (pitnou vodou) a spuštění čističky již nemůžeme filtrační zařízení vypnout, aniž by došlo ke zkažení vody. Takže čistička pracuje, ať je horko nebo prší a bazén polyká týdně chemikálie za tisíce korun. Plovárna se každoročně musí začít připravovat zhruba o měsíc a půl až dva měsíce dřív, než začne její provoz, což představuje zhruba měsíční průběžnou práci obou správců sportovního areálu. Správci musí v průběhu plavecké sezóny měřit 4x denně kvalitu vody vlastním přístrojem, kde sledujeme několik parametrů a každé ráno zlepšit čistotu vody v hlavním bazénu loni zakoupeným vysavačem. Brigádnickou výpomoc zajišťujeme většinou z řad studentů, a tak tomu bude i v letošní sezóně. Plavčíky máme řadu let zajištěné od Vodní záchranné služby Chrudim. Vyskytnou-li se neodkladné úkoly, řešíme je operativně brigádnickou výpomocí.
6) Máte zajištěno občerstvení a jakých dalších služeb lze v areálu ještě využívat?
Občerstvení máme stejně jako loni smluvně zajištěno u pana Daniela Matěchy s tím, že on využije pro ještě lepší spokojenost návštěvníků plovárny některé připomínky k občerstvení z loňské sezóny. Dále mohou návštěvníci naší plovárny využít ke sportování dva stoly na stolní tenis, kurt na nohejbal a loni vybudované beach-volejbalové hřiště. Ceny těchto služeb jsme ponechali jako v loňské sezóně.
Děkuji Vám za rozhovor a přeji všem krásné letní počasí a nebe bez mráčků.
Ptala se Renata Maryšková