denikn: Jak zlepšit parkování? Přiznat si, že víc míst nepomůže

Článek popisující situaci v Praze může být poučný i u nás, kde situace není tak kritická, ale v mnohém podobná. Anebo v Pardubicích, které jsou situaci blíže. V Praze přibývá ročně kolem 10 tis. aut, ale parkovacích míst jen stovky. Kdyby se měly postavit parkovací místa pro tolik aut, spotřebovalo by každý rok ca. 10 miliard korun, aby se jen udržel stávající zoufalý stav. A nakonec parkovací domy jsou poloprázdné, protože jsou daleko a jsou dražší, než parkování na ulicích, kde pak není ani kde zastavit pro výstup či vyložení zboží, mizí chodníky, pěší zóny, přechody apod.1

Je především třeba změnit nárokové myšlení lidí v oblasti parkování. „Lidé by neměli žít s tím, že si koupí auto a město se má postarat. Když si koupíte do bytu tak velkou sedačku, že se vám nevejde do obýváku, také nejdete za majitelem domu, aby vám vysekal zeď a dal vám kus chodby,“ říká Čadský.1

Celý odemčený článek zde: Jak zlepšit parkování? Přiznat si, že víc míst nepomůže (denikn.cz)

Jak v cizině?

V hlavním městě je nyní zaregistrováno 739 aut na 1000 obyvatel. Ve srovnání s jinými evropskými městy je to obří číslo – ve Vídni činí jen 375, v Berlíně 336, v Curychu 482.  Nizozemsko, kde v mnoha městech nedostanete parkovací oprávnění, pokud není místo na ulici, a s pořízením tak musíte čekat, než se nějaké uvolní. V Japonsku si zase nemůžete pořídit auto, pokud pro něj nemáte zajištěné parkování.1 Slavná Congestion Charge, která umožňuje vjet zdarma do centra Londýna pouze automobilům, jejichž emise oxidu uhličitého činí měně než 100 g/km, letos slaví desáté narozeniny.2

  1. Jak zlepšit parkování? Přiznat si, že víc míst nepomůže (denikn.cz)[][][]
  2. Poplatky za vjezd do Londýna: Platit budou i hybridy! | auto.cz[]

Napsat komentář

U komentářů prosím uvádějte celé své jméno.