- Téma: Ankety a Dotazníkové akce
- Návrh: Motivovat obyvatele, aby svá auta neparkovali na komunikacích
- Návrh: Priority při stavbách a rekonstrukcích ulic
- Téma: Doprava v klidu, čili parkování ve městě
- Návrh: Priority při stavbách a rekonstrukcích ulic
(Toto je návrh k diskusi.)
Výsledek dotazování by mohl být zohledněn např. v Prioritách při stavbách a rekonstrukcích ulic.
- Prostorové řešení nových a rekonstruovaných ulic. Ulice města slouží k chůzi, jízdě různými vozidly, parkování aut (doprava v klidu), k vytváření alejí, záhonů a trávníků. Ne vše se tam vždy vejde a pak je třeba něco upřednostnit. V současnosti se při rekonstrukci obvykle chodníky nechávají a vozovky se rozdělí mezi parkovací místa, zeleň a vozovku.
- Myslíte si, že v ulicích s pobytovou funkcí (obsluhující pouze přilehlé ulice):
- vozovku zúžit na minimum pro jednosměrný provoz (3,5 m)
- vozovku nezužovat pod 4,0 = minimum pro míjení cyklistů při 30km/h (i když tam pak nepůjde parkovat)
- vozovku nezužovat pod 4,5 = bezpečné míjení cyklistů (i když tam nepůjde parkovat)
- vozovku nezužovat pod 5,5 = obousměrný provoz – kde to jen jde (i když tam nepůjde parkovat)
- nemám problém se zrušením druhého chodníku, když se tím získá pruh na parkování nebo pro cyklisty
- nemám problém se zrušením zeleného pásu nebo ostrůvků, když se tím získá pruh na parkování nebo pro cyklisty
- město by mělo motivovat vlastníky nemovitostí, aby k dlouhodobému odstavení svých vozidel nepoužívali veřejné ulice
- město by mělo aktivně řešit dlouhodobě odstavená vozidla a vraky
- v tomto typu ulic by měla být max. rychlost 30km/h
- město by mělo pomocí policie důrazněji prosazovat dodržování zákonných průjezdních šířek v ulicích
- Myslíte si, že v ulicích s dopravní funkcí (páteřní ulice – Švermova, Škrovádská, Vítězství, TGM, Schmoranzova, v Kunčí silnice od státovky na Orel, v Trpišově všechny 4 výpadovky….):
- vozovku zúžit na minimum pro jednosměrný provoz (3,5 m)
- vozovku nezužovat pod 4,0 – minimum pro míjení cyklistů při 30km/h (i když tam nepůjde parkovat)
- vozovku nezužovat pod 4,5 – bezpečné míjení cyklistů (i když tam nepůjde parkovat)
- vozovku nezužovat pod 5,5 – obousměrný provoz – kde to jen jde (i když tam nepůjde parkovat)
- nemám problém se zrušením druhého chodníku, když se tím získá pruh na parkování
- nemám problém se zrušením zeleného pásu nebo ostrůvků, když se tím získá pruh na parkování
- město by mělo motivovat vlastníky nemovitostí, aby k dlouhodobému odstavení svých vozidel nepoužívali veřejné ulice
- město by mělo aktivně řešit dlouhodobě odstavená vozidla a vraky
- v tomto typu ulicích by měla být max. rychlost 30km/h
- město by mělo pomocí policie důrazněji prosazovat dodržování zákonných průjezdních šířek v ulicích
- Myslíte si, že v ulicích s pobytovou funkcí (obsluhující pouze přilehlé ulice):
Odkaz: Minimální šíře komunikací