Návrh: Dotazník doprava a parkování ve Slatiňanech (koncept)

(Toto je návrh k diskusi.)

Výsledek dotazování by mohl být zohledněn např. v Prioritách při stavbách a rekonstrukcích ulic.

  1. Prostorové řešení nových a rekonstruovaných ulic. Ulice města slouží k chůzi, jízdě různými vozidly, parkování aut (doprava v klidu), k vytváření alejí, záhonů a trávníků. Ne vše se tam vždy vejde a pak je třeba něco upřednostnit. V současnosti se při rekonstrukci obvykle chodníky nechávají a vozovky se rozdělí mezi parkovací místa, zeleň a vozovku.
    1. Myslíte si, že v ulicích s pobytovou funkcí (obsluhující pouze přilehlé ulice):
      1. vozovku zúžit na minimum pro jednosměrný provoz (3,5 m)
      2. vozovku nezužovat pod 4,0 = minimum pro míjení cyklistů při 30km/h (i když tam pak nepůjde parkovat)
      3. vozovku nezužovat pod 4,5 = bezpečné míjení cyklistů (i když tam nepůjde parkovat)
      4. vozovku nezužovat pod 5,5 = obousměrný provoz – kde to jen jde (i když tam nepůjde parkovat)
      5. nemám problém se zrušením druhého chodníku, když se tím získá pruh na parkování nebo pro cyklisty
      6. nemám problém se zrušením zeleného pásu nebo ostrůvků, když se tím získá pruh na parkování nebo pro cyklisty
      7. město by mělo motivovat vlastníky nemovitostí, aby k dlouhodobému odstavení svých vozidel  nepoužívali veřejné ulice
      8. město by mělo aktivně řešit dlouhodobě odstavená vozidla a vraky
      9. v tomto typu ulic by měla být max. rychlost 30km/h
      10. město by mělo pomocí policie důrazněji prosazovat dodržování zákonných průjezdních šířek v ulicích
    2. Myslíte si, že v ulicích s dopravní funkcí (páteřní ulice – Švermova, Škrovádská, Vítězství, TGM, Schmoranzova, v Kunčí silnice od státovky na Orel, v Trpišově všechny 4 výpadovky….):
      1. vozovku zúžit na minimum pro jednosměrný provoz (3,5 m)
      2. vozovku nezužovat pod 4,0 – minimum pro míjení cyklistů při 30km/h (i když tam nepůjde parkovat)
      3. vozovku nezužovat pod 4,5 – bezpečné míjení cyklistů (i když tam nepůjde parkovat)
      4. vozovku nezužovat pod 5,5 – obousměrný provoz – kde to jen jde (i když tam nepůjde parkovat)
      5. nemám problém se zrušením druhého chodníku, když se tím získá pruh na parkování
      6. nemám problém se zrušením zeleného pásu nebo ostrůvků, když se tím získá pruh na parkování
      7. město by mělo motivovat vlastníky nemovitostí, aby k dlouhodobému odstavení svých vozidel  nepoužívali veřejné ulice
      8. město by mělo aktivně řešit dlouhodobě odstavená vozidla a vraky
      9. v tomto typu ulicích by měla být max. rychlost 30km/h
      10. město by mělo pomocí policie důrazněji prosazovat dodržování zákonných průjezdních šířek v ulicích

Napsat komentář

U komentářů prosím uvádějte celé své jméno.