Návrh: Místo druhého chodníku v ulici 5. května vytvořit parkovací pruh

ulice 5.května - mapy_cz

Jako vhodnější řešení se nabízí místo jižního chodníku, který je už teď využíván víc k parkování, vytvořit parkovací pruh. To zde umožní i v budoucnu zachovat obousměrný provoz pro cyklisty a možnost jejich bezpečného předjetí díky tomu, že pro průjezd zůstane 4,5m místo současných 3,5m.

Zde si tento model můžeme vyzkoušet a pokud se osvědčí, pokračovat s ním i v dalších ulicích místo toho, abychom nutili cyklisty jezdit po chodníku nebo do jednosměrek (Klášterní, Neumannova, Čechova) či objíždět celé bloky.

ulice slepá ve Škrovádě proti houpačce v Olšině

Parkovací pruh bez vyznačení parkovacích míst už funguje ve městě např. ve Škrovádě.


V rozpočtu na rok 2024 je připravena rekonstrukce druhého chodníku v ulici 5. května (proti zastávce Sokolovo) za 3 miliony. Tento chodník je jako chodník ve špatném stavu, řidiči ho využívají spíš k parkování. Na druhé straně ulice je nově rekonstruovaný chodník, který spíš chodci využívají.

Ulice není příliš frekventovaná, nespojuje žádná komunikačně významná místa.

Jako v jiných ulicích, i zde řidiči parkují nejméně na jedné straně.

Celková šíře ulice však v případě vybudování plnohodnotných chodníků na obou stranách plus parkovacího pruhu nedovolí vytvořit průjezdný pruh širší než 3,5 m, což je málo pro obousměrný provoz cyklistů, nebo i pro jejich předjíždění.

Dříve či později zde pravděpodobně vznikne jednosměrka pro auta, protože jednopruhová obousměrka musí mít výhybny1, které zde nejsou a zřejmě by narazily na parkující, kteří by se nechtěli vzdát místa pro jejich vytvoření potřebného. Pokud zde bude průjezdný pruh jen 3,5m, bude platit i pro cyklisty, jako to je např. v Klášterní ulici a dalších.

  1. Minimální šíře komunikací – slatinak.cz[]

Jeden komentář u “Návrh: Místo druhého chodníku v ulici 5. května vytvořit parkovací pruh”

Napsat komentář

U komentářů prosím uvádějte celé své jméno.