Poznámky ze seznámení s občany se záměrem rekonstrukce východní části Medunovy ulice

(Z casovych duvodu bez diakritiky, klidne ji nekdo muzete někdo doplnit)

Účastníci:

  • Za mesto: Václav Hoffman vedoucí stavebního odboru; Stanislav Stastny místostarosta; Eva Esserová investice
  • Projektant se omluvil ze zdravotnich duvodu
  • Asi 15 obcanu, vetsinou z dotcene ulice, vcetne radniho a veduciho hasicu Františka Rulíka a zastupitel Dominik Pavlis z jine casti teze ulice
  • Robert Koblížek za slatinak.cz (a za cyklisty)

Předmět jednání

predstaveni situace navrhu projektu a diskuse

Zaznělé připomínky

  1. chceme vytvořit vůbec parkoviště pro podélné stání?
    1. místostarosta: jediný způsob, jak legalizovat parkování v ulici, kde se již dnes stejně běžně parkuje.
    2. Nikdo z obcanu nebyl proti parkovisti
  2. na ktere strane ulice ma byt parkoviste?
    1. ucastnici se shodli na puvodne navrzene strane u plotu. Hlavni argument bylo snazsi vyjizdeni od radovek a dale nebezpeci zablokovani vyjezdu od radovek neukaznenymi parkujicimi
  3. zachovat chodnik u plotu?
    1. Václav Hoffman: je to pouze prostor pro vystupování, protože šířka této zpevněné plochy nesplňuje parametry chodníku
    2. vsichni se shodli, ze neni treba, nikdo ho ani dnes nepouziva, ve stavajicim navrhu je vsak zachovan.
  4. Obrubníky
    1. Obcane se shodli na tom , ze chteji minimum obrubniku kolem parkovacich mist i kolem krizovatky, jak je navrženo. A pokud jsou nutné, tak co nejnizsi.
    2. Jako odstrasujici pripad zaznelo reseni z Klasterni ulice, kde jsou obruby kolem parkovacich mist do praveho uhlu kolem každé lampy a kere az k jizdnimu pruhu a velmi spatne se do nich vjizdi a vyjizdi.
    3. Oddeleni funkcnich ploch radeji provest vodorovnym znacenim nebo jinym povrchem nez obrubniky (což místostarosta připustil)
  5. Obcane jsou proti jakekoliv nove zeleni ve stavajici vozovce (viz Skrovad, Klasterni, Neumannova).
  6. Slatiňany - Škrovádská ulice podle Olšiny - jednopruhový obousměrný provoz
    Škrovádská ulice podle Olšiny – jednopruhový obousměrný provoz

    Koblizek: prujezdny pruh v navrhu je 3.5m

    1. coz je zakonne minimum, nicmene nestaci pro bezpecne mijeni aut a cyklistu, protoze podle zkusenosti z jinych ulic nebudou ridici ochotni jet za cyklistou celou ulici a budou se je snazit predjizdet, podobne s mijenim.
    2. Pro bezpecnou cyklistiku je lepsi mit 4 m a vice. Pro srovnani: vozovka ve Skrovadske podle Olsiny ma v uzsi casti od houpacky k navsi /pro cyklisty dost neprijrmne/ 3.5 m a v sirsi casti od krizovatky se Skrovadskym nabrezim /pro cyklisty v pohode/ 4.4m.
  7. Posunutim parkovaciho pruhu az k plotu
    1. pri zachovani jeho min sirky 2m (jako to je ve slepe ulici ve Skrovade proti houpacce v Olsine) by se ziskalo asi 0.7 m ,
    2. ale vetsina obcanu se shodla, ze hned u plotu parkovat nechteji, protoze by se jim na prave strane blbe vystupovalo.
    3. Jako kompromis zaznelo udelat parkovaci pruh sice az k plotu, ale sirsi o stavajici chodnik /2,7 m místo původních 2,0 m/,
      1. aby mohli ti, co potrebuji otevirat prave dvere, parkovat dal, ale
      2. ta vetsina, co jezdi sami, aby mohli parkovat blize k plotu a prujezd nechat sirsi.
  8. Pocet parkovacich mist je však stále nedostacujici
    1. má vzniknout 10 mist
      1. pro 10 domu, navic zde ale budou chtit také parkovat
      2. navstevnici zamku,
      3. přilehlých autoopraven,
      4. uradu a
      5. zamestnanci uradu, kteri se nevejdou na dvur ani rezervovane parkoviste
    2. Jsou dalsi moznosti?
      1. mistostarosta: – V zelenych plochach kolem krizovatky a kontejneru nechce povolit policie kvuli rozhledovym pomerum.
      2. místostarosta: podélné parkování s výhybnou a současně se zachováním obousměrného provozu – zpracovaný návrh – je jediné možné řešení z hlediska platné legislativy. Více parkovacích míst z hlediska daného prostoru a možnosti legislativy nelze zřídit.
      3. František Rulík: chodnik u kontejneru je nutne zachovat, aby nekoho nenapalo parkovat pred kontejnery a znemoznit tim jejich vysyp.
      4. auta na parkovišti u hospody U Zámku

        Dalsi mista by sla ziskat upravou rezimu na placenem parkovisti

        1. parkoviste je vetsinu dne skoro prazdne a auta radeji parkuji v Medunove, nez platit 10 Kc za hodinu.
        2. Podle mistostarosty placene parkoviste neni tak drahe, (avsak sam parkuje zdarma na rezervovanem nebo na dvoře)
        3. O placeni rozhodla Rada mesta – mistostarosta slibil znovu na Rade otevrit.
      5. vyhrazené parkoviště proti úřadu

        Dale by slo uvolnit Rezervovane parkoviste pro tri auta proti vjezdu do uradu pro pracovniky uradu,

        1. 2 mista z tech 3 jsou vyhrazena pro konkretni SPZ, jedna z nich je starosty (ktery by vzhledem k platu a bydlisti 300m daleko mohl nejsnaze parkovat na placenem) – tento navrh vsak nemel vseobecnou podporu u obcanu
        2. navrzeno toto parkoviste zverejnit
  9. Neumannova ulice od Škrovádské – kontejnery, značka, auta

    p. Rulík: auta v ulici parkuji tak, ze nekdy neprojedou ani hasici

    1. uvedl nedavnou zkusenost, kdy v ramci cvicne jizdy ji zkouseli projet a neslo to, museli vycouvavat
  10. Co udelat usek pred radovkami jednosmerny?
    1. – vic mist by se tím však neziskalo: Teoreticky leda misto vyhybny, ale tam je vjezd, takze tam parkovaci misto udekat stejne nelze
    2. – Nestacila by pak ulice uzsi a neziskalo by se tim vic mista na parkovani? – Nikoliv, min. Rozmery komuikaci jsou stejne pro jednosmerny i obousmerny rezim
    3. – Jednosmerka by navíc prodlouzila jizdu ridicu v ulici (tzv. zavlek),
    4. + Ale zase po nedavnen zavedeni jednosmerky v zapadni casti by celkovy provoz ve vychodni casti Medunovy mohl poklesnout
    5. Mezi obcany nebyl na jednosmerku jednoznacny nazor
    6. Pritomni se shodli, ze protoze na stavebni provedeni to nema vliv, tak zatím jsou pro zachování, ale otázku otevrou, az se podari udelat vyjezd na 1/37 proti STS
  11. Napojení západní části (Nové řadovky) na silnici I/37
    1. Václav Hoffman: po zprovoznění obchvatu se z hlavního průtahu městem stane silnice II. třídy a pak, že bude toto napojení možné.
    2. město bude proti další nové výstavbě v této oblasti, pokud nebude možné napojení na hlavní silniční průtah městem, protože oblast Medunovy ulice by v současnosti s další obytnou zástavbou v západní části lokality byla neúměrně dopravně zatížena
  12. Omezení rychlosti
    1. zóna 30 nebo obytná zóna – vyžaduje stavební úpravy (retardéry apod.)
    2. značka omezení rychlosti 30 km bez dalších úprav
      1. podle místostarosty je samotná značka zbytečná: kdo jezdí bezpečně, pojede tam tak i bez značky a kdo jezdí nebezpečně, značka mu v tom nezabrání

Napsat komentář

U komentářů prosím uvádějte celé své jméno.