Návrh: Zdvojkolejnění rosického železničního mostu přes Labe má zrychlit vlakové spojení do Pardubic

Podle registru smluv je konečná cena 2,68 miliardy korun. Pokračuje tak trend, kdy stavby na železnici proti odhadované ceně výrazně zdražují. V projektu byla odhadovaná cena 2,19 miliardy korun.

Správě železnic se v březnu zkomplikovaly plány na zahájení velké akce kvůli stavebnímu povolení, které napadla společnost SK – EKO Pardubice. Od středy ale může stavět. „Stavební povolení již nabylo právní moci,“ potvrdila mluvčí Drážního úřadu Pavlína Straková.

Plán počítá se zdvoukolejněním úseku z Rosic nad Labem do Stéblové včetně mostu přes Labe v Pardubicích. Současně dojde ke zvýšení traťové rychlosti. Dokončení stavby je plánováno v závěru roku 2023. Vyžádá si půl roku trvající výluku mezi stanicemi Pardubice hl. n. a Pardubice-Rosice n. L. (pro vlaky směr Hradec Králové) a Pardubice hl. n. – Pardubice-Rosice n. L. – Chrudim. Všechny vlaky budou v tomto období a v těchto úsecích nahrazené autobusy, které pojedou podle výlukového jízdního řádu.

Mapa úseku Rosice - Stéblová. Foto: Správa železnic
Mapa úseku Rosice – Stéblová. Foto: Správa železnic

Modernizací včetně zdvoukolejnění projde úsek o délce 7,5 km. Původní jednokolejný most přes Labe nahradí nový se dvěma kolejemi. V železniční stanici Pardubice-Rosice nad Labem se upraví kolejová rozvětvení pro napojení dvoukolejných traťových úseků. Kvůli vzniku nových nástupišť se změní i konfigurace kolejiště. Propojení vnějšího a ostrovního nástupiště bude mimoúrovňově novým podchodem.1

  1. zdopravy.cz Zdvojkolejnění trati z Pardubic do Hradce Králové může začít. Zakázku získala Skanska, projekt už má povolení 30.4.2021[]

Napsat komentář

U komentářů prosím uvádějte celé své jméno.