Už začíná být tak trochu tradicí vedení našeho města, že nás zastupitele vždy na poslední chvíli nemile překvapuje zásadními záležitostmi, které nejsou dopředu projednány a zároveň jsou bohužel velmi špatně připraveny. Ať to byla v minulosti zpráva do zastupitelstva, kde rada města zastupitelstvu doporučila koupit pozemek u obchvatu za 10 mil. Kč, aniž by si ověřila reálnou cenu například znaleckým posudkem, tak nyní nám na zářijovém zastupitelstvu předložila zřízení nové organizace s názvem „Technické služby a sportoviště města Slatiňany“.
Co mě osobně nejvíce zarazilo, že vedení města naplánovalo převedení svých zaměstnanců údržby do nové organizace, aniž by jim to normálně lidsky vysvětlilo. Nikdo jim také nesdělil, za jakých pracovních a platových podmínek budou zaměstnáni v nové organizaci, s kým se počítá a s kým nikoliv. O daném záměru se tak nějak dozvídali postupně bokem, smutné. Ale nebyli jediní, kdo byli udiveni.
Rada města naplánovala do té samé organizace v brzké době převést též veškerý majetek Spartaku. A ani tady se nikdo neobtěžoval promluvit s těmi, kterých se to týká – tedy s vedením Spartaku. Pan místostarosta Harsa nás sice na úvod jednání zastupitelstva ubezpečil, že je záměr se Spartakem předem projednaný, ale předseda Spartaku, pan Jaromír Hanuš, se rozhodl vystoupit a prohlásil, že o plánovaném spojení technických služeb a sportovišť města do jedné organizace se dozvěděl teprve před pár hodinami. Z čehož jasně vyplynulo, že ve skutečnosti nic nebylo projednáno, spíše bylo jen oznámeno. Předložený materiál také neobsahoval žádnou relevantní ekonomickou analýzu a její dopad do rozpočtu města. Soupis převáděného majetku byl též neúplný. A tak jsme se stali svědky toho, jak se vedení města pokusilo narychlo a bezhlavě schválit zřízení nové organizace, ale zapomnělo při tom na to podstatné – projednat vše předem s lidmi, kterých se to týká a na kasu města, která není bezedná.
A jak to dopadlo? Tento nepřipravený záměr nakonec o 1 hlas neprošel, a to díky tomu, že jeden z koaličních zastupitelů na zasedání nedorazil.
Na položenou otázku v nadpisu článku lze konstatovat, že ke zlepšení práce údržby nedojde zřízením nové organizace či přestěhováním údržby k nádraží, ale zejména jejím kvalitním řízením, spravedlivým odměňováním zaměstnanců dle skutečného množství vykonané práce, rozdělením rajónů s konkrétní zodpovědností a důslednou kontrolou. Na závěr bych podotkl, že zaměstnanci údržby pracující venku za jakéhokoliv počasí si zcela jistě zaslouží důstojné zázemí, funkční techniku a neméně pak nadřízené s lepším přístupem.
Odkaz: Ozvěny 11/2024