Téma: Zrychlení vlakového spojení Slatiňany-Chrudim-Pardubice

Nejvíc cestujících obecně jezdí mezi největšími městy, což platí i pro cestující ze Slatiňan na ose Slatiňany-Chrudim-Pardubice, kde vedou zároveň koleje s pravidelnou železniční dopravou. Avšak využití vlakové dopravy je nízké, činí jen zlomek využití silnic, čímž se promarňuje potenciál železnice k odlehčení silnicím i parkovištím ve velkých městech.

Vlakovou dopravu činí méně atraktivní:

  1. dlouhá doba jízdy,
  2. umístění nádraží daleko od center v Pardubicích a Slatiňanech,
  3. nespolehlivé přestupy na autobusy a z autobusů,
  4. malá četnost spojů ze Slatiňan (některé končí v Chrudimi).

    Historie

Původní trať na Olomouc mohla vést přes Chrudim, ale tamní konšelé trať odmítli a tím pádem Chrudim ztrácela na důležitosti na úkor Pardubic. Trať do Chrudimi vznikla 20 let po zprovoznění páteřní tratě Praha-Olomouc.1

  1. Dvě staletí s vlaky. Když je železnice politický nástroj i prostředek pro vedení válek — Deník N (denikn.cz) – kolem min. 30[]

Jeden komentář u “Téma: Zrychlení vlakového spojení Slatiňany-Chrudim-Pardubice”

Napsat komentář

U komentářů prosím uvádějte celé své jméno.