Nejvíc cestujících obecně jezdí mezi největšími městy, což platí i pro cestující ze Slatiňan na ose Slatiňany-Chrudim-Pardubice, kde vedou zároveň koleje s pravidelnou železniční dopravou. Avšak využití vlakové dopravy je nízké, činí jen zlomek využití silnic, čímž se promarňuje potenciál železnice k odlehčení silnicím i parkovištím ve velkých městech.
Vlakovou dopravu činí méně atraktivní:
- dlouhá doba jízdy,
- umístění nádraží daleko od center v Pardubicích a Slatiňanech,
- nespolehlivé přestupy na autobusy a z autobusů,
- malá četnost spojů ze Slatiňan (některé končí v Chrudimi).
Historie
Původní trať na Olomouc mohla vést přes Chrudim, ale tamní konšelé trať odmítli a tím pádem Chrudim ztrácela na důležitosti na úkor Pardubic. Trať do Chrudimi vznikla 20 let po zprovoznění páteřní tratě Praha-Olomouc.1
- Dvě staletí s vlaky. Když je železnice politický nástroj i prostředek pro vedení válek — Deník N (denikn.cz) – kolem min. 30[↩]
- o Průměrná rychlost přesunu při jízdě vlakem z Chrudimi do Pardubic hl.n. je 31 km/h
- o Je plýtvání peněz, pokud bereme vlaky jen jako takové autobusy na kolejích
Téma
- Zlepšit dostupnost nádraží Slatiňany
- Sdílené koloběžky Bolt v Pardubicích
- Podpora Park & Ride
- zastávka Pardubice-centrum
Návrh
- Poptávková doprava ve Slatiňanech
- Prodloužení vlakových linek od Hradce a Chrudimi k pardubické nemocnici
- Zdvojkolejnění rosického železničního mostu přes Labe má zrychlit vlakové spojení do Pardubic
- Podpora výstavby Medlešické nebo Ostřešanské spojky
- Kolejové spojení Pardubice-hl.nádarží a Pardubice závodiště
Událost
- 11. 12. 2024 Ruší se 6 vlakových spojů mezi Slatiňany a Pardubicemi. Slibované rozšíření MHD Chrudim není v rozpočtu.
- 27. 5. 2021 Výluka mezi Pardubicemi a Chrudimí potrvá do půlky listopadu
- 30. 10. 2019 Výluka Chrudim-Slatiňany 1.-20.11.2019
- 28. 11. 2018 Vlaky budou od prosince jezdit častěji a rychleji
Odkaz: www.oredo.cz/
Jeden komentář u “Téma: Zrychlení vlakového spojení Slatiňany-Chrudim-Pardubice”