(Z casovych duvodu bez diakritiky, klidne ji nekdo muzete někdo doplnit)
Účastníci:
- Za mesto: Václav Hoffman vedoucí stavebního odboru; Stanislav Stastny místostarosta; Eva Esserová investice
- Projektant se omluvil ze zdravotnich duvodu
- Asi 15 obcanu, vetsinou z dotcene ulice, vcetne radniho a veduciho hasicu Františka Rulíka a zastupitel Dominik Pavlis z jine casti teze ulice
- Robert Koblížek za slatinak.cz (a za cyklisty)
Předmět jednání
predstaveni situace navrhu projektu a diskuse
Zaznělé připomínky
- chceme vytvořit vůbec parkoviště pro podélné stání?
- místostarosta: jediný způsob, jak legalizovat parkování v ulici, kde se již dnes stejně běžně parkuje.
- Nikdo z obcanu nebyl proti parkovisti
- na ktere strane ulice ma byt parkoviste?
- ucastnici se shodli na puvodne navrzene strane u plotu. Hlavni argument bylo snazsi vyjizdeni od radovek a dale nebezpeci zablokovani vyjezdu od radovek neukaznenymi parkujicimi
- zachovat chodnik u plotu?
- Václav Hoffman: je to pouze prostor pro vystupování, protože šířka této zpevněné plochy nesplňuje parametry chodníku
- vsichni se shodli, ze neni treba, nikdo ho ani dnes nepouziva, ve stavajicim navrhu je vsak zachovan.
- Obrubníky
- Obcane se shodli na tom , ze chteji minimum obrubniku kolem parkovacich mist i kolem krizovatky, jak je navrženo. A pokud jsou nutné, tak co nejnizsi.
- Jako odstrasujici pripad zaznelo reseni z Klasterni ulice, kde jsou obruby kolem parkovacich mist do praveho uhlu kolem každé lampy a kere az k jizdnimu pruhu a velmi spatne se do nich vjizdi a vyjizdi.
- Oddeleni funkcnich ploch radeji provest vodorovnym znacenim nebo jinym povrchem nez obrubniky (což místostarosta připustil)
- Obcane jsou proti jakekoliv nove zeleni ve stavajici vozovce (viz Skrovad, Klasterni, Neumannova).
-
Koblizek: prujezdny pruh v navrhu je 3.5m
- coz je zakonne minimum, nicmene nestaci pro bezpecne mijeni aut a cyklistu, protoze podle zkusenosti z jinych ulic nebudou ridici ochotni jet za cyklistou celou ulici a budou se je snazit predjizdet, podobne s mijenim.
- Pro bezpecnou cyklistiku je lepsi mit 4 m a vice. Pro srovnani: vozovka ve Skrovadske podle Olsiny ma v uzsi casti od houpacky k navsi /pro cyklisty dost neprijrmne/ 3.5 m a v sirsi casti od krizovatky se Skrovadskym nabrezim /pro cyklisty v pohode/ 4.4m.
- Posunutim parkovaciho pruhu az k plotu
- pri zachovani jeho min sirky 2m (jako to je ve slepe ulici ve Skrovade proti houpacce v Olsine) by se ziskalo asi 0.7 m ,
- ale vetsina obcanu se shodla, ze hned u plotu parkovat nechteji, protoze by se jim na prave strane blbe vystupovalo.
- Jako kompromis zaznelo udelat parkovaci pruh sice az k plotu, ale sirsi o stavajici chodnik /2,7 m místo původních 2,0 m/,
- aby mohli ti, co potrebuji otevirat prave dvere, parkovat dal, ale
- ta vetsina, co jezdi sami, aby mohli parkovat blize k plotu a prujezd nechat sirsi.
- Pocet parkovacich mist je však stále nedostacujici
- má vzniknout 10 mist
- pro 10 domu, navic zde ale budou chtit také parkovat
- navstevnici zamku,
- přilehlých autoopraven,
- uradu a
- zamestnanci uradu, kteri se nevejdou na dvur ani rezervovane parkoviste
- Jsou dalsi moznosti?
- mistostarosta: – V zelenych plochach kolem krizovatky a kontejneru nechce povolit policie kvuli rozhledovym pomerum.
- místostarosta: podélné parkování s výhybnou a současně se zachováním obousměrného provozu – zpracovaný návrh – je jediné možné řešení z hlediska platné legislativy. Více parkovacích míst z hlediska daného prostoru a možnosti legislativy nelze zřídit.
- František Rulík: chodnik u kontejneru je nutne zachovat, aby nekoho nenapalo parkovat pred kontejnery a znemoznit tim jejich vysyp.
-
Dalsi mista by sla ziskat upravou rezimu na placenem parkovisti
- parkoviste je vetsinu dne skoro prazdne a auta radeji parkuji v Medunove, nez platit 10 Kc za hodinu.
- Podle mistostarosty placene parkoviste neni tak drahe, (avsak sam parkuje zdarma na rezervovanem nebo na dvoře)
- O placeni rozhodla Rada mesta – mistostarosta slibil znovu na Rade otevrit.
-
Dale by slo uvolnit Rezervovane parkoviste pro tri auta proti vjezdu do uradu pro pracovniky uradu,
- 2 mista z tech 3 jsou vyhrazena pro konkretni SPZ, jedna z nich je starosty (ktery by vzhledem k platu a bydlisti 300m daleko mohl nejsnaze parkovat na placenem) – tento navrh vsak nemel vseobecnou podporu u obcanu
- navrzeno toto parkoviste zverejnit
- má vzniknout 10 mist
-
p. Rulík: auta v ulici parkuji tak, ze nekdy neprojedou ani hasici
- uvedl nedavnou zkusenost, kdy v ramci cvicne jizdy ji zkouseli projet a neslo to, museli vycouvavat
- Co udelat usek pred radovkami jednosmerny?
- – vic mist by se tím však neziskalo: Teoreticky leda misto vyhybny, ale tam je vjezd, takze tam parkovaci misto udekat stejne nelze
- – Nestacila by pak ulice uzsi a neziskalo by se tim vic mista na parkovani? – Nikoliv, min. Rozmery komuikaci jsou stejne pro jednosmerny i obousmerny rezim
- – Jednosmerka by navíc prodlouzila jizdu ridicu v ulici (tzv. zavlek),
- + Ale zase po nedavnen zavedeni jednosmerky v zapadni casti by celkovy provoz ve vychodni casti Medunovy mohl poklesnout
- Mezi obcany nebyl na jednosmerku jednoznacny nazor
- Pritomni se shodli, ze protoze na stavebni provedeni to nema vliv, tak zatím jsou pro zachování, ale otázku otevrou, az se podari udelat vyjezd na 1/37 proti STS
- Napojení západní části (Nové řadovky) na silnici I/37
- Václav Hoffman: po zprovoznění obchvatu se z hlavního průtahu městem stane silnice II. třídy a pak, že bude toto napojení možné.
- město bude proti další nové výstavbě v této oblasti, pokud nebude možné napojení na hlavní silniční průtah městem, protože oblast Medunovy ulice by v současnosti s další obytnou zástavbou v západní části lokality byla neúměrně dopravně zatížena
- Omezení rychlosti
- zóna 30 nebo obytná zóna – vyžaduje stavební úpravy (retardéry apod.)
- značka omezení rychlosti 30 km bez dalších úprav
- podle místostarosty je samotná značka zbytečná: kdo jezdí bezpečně, pojede tam tak i bez značky a kdo jezdí nebezpečně, značka mu v tom nezabrání